بازتاب انتخاب

حامی دکتر احمدی نژاد بازتاب اخبار بازتاب روز بازتاب جدید

بازتاب انتخاب

حامی دکتر احمدی نژاد بازتاب اخبار بازتاب روز بازتاب جدید

بازتاب احمدی نژاد-محسن هاشمی: اول باید ثابت کنم که دزد نیستم

سخنانی که سخنران هم آنها را التهاب آفرین می داند
محسن هاشمی: اول باید ثابت کنم که دزد نیستم

محسن هاشمی‌رفسنجانی به اذعان خود 4 روز پس از انتخابات در همایش مهندسی طرح خط 7 متروی تهران حرف‌هایی زده بود که اکنون پس از 5 ماه بخشی از فیلم آن سخنرانی از سوی یکی از سایت‌های اینترنتی منتشر شده، خود ناچار به صدور بیانیه‌ای شده و تلویحاً آن را التهاب‌آفرین و بحران‌ساز می‌داند. وی که اکنون بر حفظ فضای آرام تأکید می‌کند اما پاسخی نداده است که چرا در آزمون مهم انتخابات و روزهایی که حفظ آرامش یک ضرورت انکار ناپذیر بود آنگونه ‌تیغ بر آرامش جامعه می‌کشید. گزارشی که در ادامه می‌آید متن کامل تعرض‌های محسن هاشمی رفسنجانی به رئیس جمهور و مردمی است که هنوز جوهر رأی آنها خشک نشده بود.

[محسن هاشمی با نشان دادن روزنامه ایران و خواندن بخشی از مطالب آن] « آنچه دکتر احمدی نژاد در آن مناظره مطرح کرد سؤال درباره چرایی و چگونگی به دست آمدن موجودی ثروت فرزندان هاشمی است و آنچه آقای هاشمی به استناد نامه هفته گذشته خود به آن متهم است تلاش برای بر هم زدن امنیت عمومی، ایجاد اغتشاش در شهر و زمینه تخریب اموال عمومی و مردم است.» می‌بینید که نامه حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی چقدر نامه پرمعنایی است، اینها پای رهبر معظم انقلاب را وسط می‌کشند. ابتدا انتخابات را هاشمی - احمدی نژادی کردند، حالا با مشکلاتی که خود برای کشورایجاد کردند می‌خواهند فضا را خامنه‌ای- هاشمی کنند، مشخص می‌شود که اینها فقط هاشمی رفسنجانی را ندیدند، بلکه مستقیم رهبر انقلاب را نشانه رفتند. اتفاقی که امروز در کشور رخ می‌دهد و مطالبی اینچنینی که در روزنامه رسمی و دولتی نوشته می‌شود و به هیچ وجه پایه و اساسی ندارد را چطور می‌شود توجیه کرد.
صحبت از ثروت موجودی فرزندان هاشمی رفسنجانی می‌شود. من فرزند هاشمی رفسنجانی هستم، ما نه یک دلار و نه حتی یک ریال خارج از کشور نداریم و نه املاکی داریم، تا آخر هم در کشور می‌ایستیم. خیلی چیزی نداریم که مبارزه نکنیم. اتفاقی که افتاده این است که اینها آنچه که در شبنامه‌ها بود را به تلویزیون کشیدند و بر بستر شایعاتی که 30 سال ضد انقلاب علیه خانواده هاشمی رفسنجانی رواج دادند، رفتند و با آن رأی گرفتند.
نمونه‌اش بحث از اموال ما در کیش می‌کنند، شما چهار سال کیش را در اختیار داشتید یک بار دیدید یکی از ما به کیش بیاید؟ یک موقعی کیش داشت ساخته می‌شد می‌رفتیم و می‌آمدیم اما در این چهار سال حتی یک متر آپارتمان، یک متر زمین به نام ما دیدید؟ رفتند دیدند که چه سرمایه‌گذار‌هایی آنجا هستند و گفتند که ما آنها را خریدیم و بعد بیایند به مردم بگویند. این مسخره‌بازی است. صنایع خودرو، هواپیما سازی و فعالیت‌هایی که در کشور می‌شود را به نام ما بگذارند و بگویند ثروت هاشمی و فرزندان هاشمی رفسنجانی است، مگر کشور قوه قضاییه ندارد، مگر رهبر ندارد، اگر ما ثروتی به دست آوردیم.... [در این لحظه تعدادی از حاضران، جلسه را ترک کردند که با واکنش محسن هاشمی مواجه شد و گفت: اگر آقایان رفتند مگر مشکلی حل می‌شود، بایستید و سؤال کنید، پاسخ می‌دهم، اگر احساس نگرانی می‌کنید؟...]
مگر می‌شود به من تهمت زده شود و صحبت از ثروت میلیونی من شود و من بیایم و اینجا بنشینم راجع به خط 7 مترو صحبت کنم؟
[محسن هاشمی بار دیگر با نشان دادن روزنامه ایران] در همین روزنامه ایران که این مطلب را نوشته، نوشته‌اند «حکم پرونده پالیزدار و دو نماینده دیگر» پالیزداری که پرونده‌هایی دزدیده و سخنرانی کرده و کسانی را متهم کرده و تمام کسانی که متهم کرده همین آقایان راست شبیه آقای یزدی و امامی کاشانی و اطراف همین برادران که البته آدم‌های سالمی هستند. [حاضران بار دیگر به صحبت‌های هاشمی اعتراض کردند و با فریاد خواستار پایان دادن به آن شدند که هاشمی با عصبانیت به آنها پاسخ گفت] 60ایستگاه راه انداختم، 2 میلیارد سفر بردم. اگر می‌ترسید بلند شوید و بروید. حاضرم این برنامه به هم بخورد و من حرفم را بزنم. کسانی که علاقمندند بمانند بعد درباره خط 7 هم صحبت می‌کنم. پالیزدار که 4 سال در قوه قضاییه محکوم می‌شود، مگر چه گفته؟ شبیه همین حرف‌ها را زده، چطور او حرف می‌زند و محکوم می‌شود و یکی در حد رئیس جمهور صحبت می‌کند اما محکوم نمی‌شود می‌رود در سفر استانی که مدعی است مبتکر آن است، در حالی که 200 سفر استانی توسط هاشمی رفسنجانی در طول 8 سال ریاست جمهوری انجام شد، در آنجا از هاشمی رفسنجانی با نام‌های خاص و ویژه یاد می‌کند. بعد شهردار تهران می‌شود و می‌آید در شهر تهران و شهرداری تهران تا نزدیک انتخابات، هاشمی رفسنجانی را برای افتتاح پروژه‌ها می‌برد. بنده مدیر عامل متروی تهران در زمان احمدی نژاد بودم. 2سال ایشان شهردار بود و من مدیرعامل مترو بودم، نگفت که فاسدی و ثروت نجومی داری و باید از مترو بروی.
رئیس ستاد هاشمی در انتخابات مجلس در منطقه نارمک بود، یکدفعه در سال 84 مخالف شد و روی بستر شایعاتی که 30 سال علیه خانواده ما مطرح می‌شود و ما به خاطر آن بدنام شدیم و به خاطر انقلاب سکوت کردیم، سوار شد و همان را به صورت شبنامه پخش کردند و رأی گرفتند. بعد دوباره سال 87 آمدند و همین حرکت را انجام دادند. انتخاباتی که اصلاً به ما ربطی ندارد، شما می‌دانید در این انتخابات من هیچ فعالیتی نداشتم. به دروغ می‌گویند فائزه هاشمی 4 میلیارد تومان مانتو خریده و توزیع کرده، فائزه هاشمی در زندگی خود مشکل تأمین مالی دارد. بر بستر این شایعات سوار شوند و رأی بیاورند، بگویند این رأی حلال است؟ حالا این رأی را گرفتید مگر حلال است؟ اگر اجازه دادند علیه بزرگتر از هاشمی صحبت کنند بیشتر رأی جمع می‌شود، اصلا اگر کل انقلاب را زیر سؤال ببرند 70 میلیون رأی جمع می‌شود. این روش برخورد با یاران امام و انقلاب نیست. در این 4 سال مگر قوه قضاییه نبود، نه، مقام معظم رهبری 20 سال است که رهبر کشورند، اگر چیزی از ما دیدند، مگر اطلاعات، اطلاعات سپاه، نیروی انتظامی و اینها نیستند اگر اسنادی داشتند شکایت می‌کردند و در قوه قضاییه مطرح می‌شد. چرا 12 سال است من را در متروی تهران نگه داشته‌اند؟ مگر قالیباف سپاهی نیست؟ مگر یاور انقلاب نیست؟
[در اعتراض به صحبت‌های محسن هاشمی، تریبون قطع شد و وقتی داد زد که چرا تریبون را قطع می‌کنی؟ به او گفتند چون سیاسی صحبت می‌کند] این روش است که تریبون را قطع می‌کنید. من که با صدایم صحبت می‌کنم. این مردم که اینجا نشسته‌اند می‌گویند محسن هاشمی دزد است که اینجا حرف می‌زند. من اول باید ثابت کنم که دزد نیستم، بعد بگویم خط 7 را کی ساخته؟
مجری: این جمع که کسی چیزی نگفته، آقای مهندس!
هاشمی: اینها که بلند شدند رفتند، گفتند.
مجری: نه اینطور نیست.
هاشمی: چرا ترسیدند؟ مگر در تلویزیون علیه ما این حرف‌ها را نزدند؟ 40 میلیون نفر این حرف‌ها را در تلویزیون گوش دادند. به من می‌گویند چرا شما ساکتید، من دارم حرف می‌زنم آقایان بلند می‌شوند و می‌روند.
مجری: مهندس هاشمی! برادر! این سمینار تخصصی است.
هاشمی: وضع کشور دیگر تخصصی نیست، مگر می‌شود با انسانها اینطور برخورد کنند، بعد بگویند تخصصی است.
مجری: این تعبیر جنابعالی است، کشور هیچ مشکلی ندارد و در آرامش است.
هاشمی: اصلاً چرا من را دعوت کردید به عنوان یک دزد برای شما سخنرانی کنم؟
مجری: ما شما را به عنوان یک متخصص و مدیر عامل مترو دعوت کردیم.
هاشمی: چرا بعضی سپاهی‌ها رفتند؟ چرا نوشتند ما دزدیم؟
مجری: این نه مناظره است و نه قرار است کسی را محاکمه کنیم. بحث ما بحث خط 7 است.
هاشمی: بنشینید تا درباره خط 7 صحبت کنم.

توضیحات محسن هاشمی
محسن هاشمی رفسنجانی فرزند ارشد اکبر هاشمی رفسنجانی روز گذشته توضیحاتی را با مهر و امضای دفتر نشر معارف انقلاب و امضای خود ارسال کرد. در این توضیحات بدون اشاره به توهین‌های محسن هاشمی به مقامات ارشد نظام، این سخنان را مربوط به تاریخ 26/3/88 دانسته است. مشروح توضیحات محسن هاشمی به شرح زیر است:
اخیراً در برخی از پایگاه‌های خبری مطلبی در مورد سخنرانی اینجانب در همایش خط 7 متروی تهران درج گردیده است، لازم است جهت تنویر افکار عمومی مطالب زیر اعلام گردد. سخنرانی مربوط به تاریخ 26/3/88 بعد از التهابات انتخابات و صحبت‌های تخریبی در مناظره و پخش مطالب تخریبی سخنرانی میدان ولی‌عصر (ع) از تلویزیون بوده است و معلوم نیست که چرا هم‌اکنون توسط کسانی که وحدت را طالب نیستند بر روی سایت‌ها گذاشته شده است. در ضمن منظور از این جمله «70 میلیون رأی» به این صورت بوده است، اگر این گونه از رسانه ملی همه را تخریب کنیم، آن موقع کل نظام از بین خواهد رفت نه این‌که همه ضد نظامند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد