بازتاب انتخاب

حامی دکتر احمدی نژاد بازتاب اخبار بازتاب روز بازتاب جدید

بازتاب انتخاب

حامی دکتر احمدی نژاد بازتاب اخبار بازتاب روز بازتاب جدید

بازتاب - بازتاب خبر اعلام موجودیت جنبش سبز علوی در سایتهای مختلف


بازتاب - بازتاب خبر اعلام موجودیت جنبش سبز علوی در سایتهای مختلف


در پی اعلام موجودیت جنبش سبز علوی در تاریخ 10/8/88، رسانه‌ها و سایت‌های مختلف داخلی و خارجی با درج خبر فوق اقدام به بررسی و تحلیل این خبر نمودند.
طی 48ساعت گذشته تقریبا تمامی رسانه‌های حامی میرحسین موسوی با انتقاد از این جنبش تعبیرهای متفاوتی در این مورد ارائه نمودند. لینک دونی بالاترین که از عمده‌ترین رسانه‌های حامی اغتشاشات داخلی ایران است با درج بیش از 80 خبر امتیاز دار طی 48 ساعت یکی از بزرگترین پوشش دهندگان نظرات مخالفان این جنبش جدید بوده است. این لینک دونی با پوشش متراکم اخبار و تحلیل‌ها در خصوص جنبش سبز علوی بیشترین امتیاز را به مطلبی تحت عنوان جنبش سبز علوی یا جنبش موازی داده است.
سایت جنبش راه سبز (جرس) که از حامیان اصلی میرحسین موسوی است در کنار دیگر وبلاگ ها و سایت‌ها از جمله اسلام سبز و ... در موضع‌گیری‌هایی انفعالی از عنوانهایی همچون "جنبش سبز علوی یک عقب‌نشینی دیگر" "اعلام موجودیت یک جنبش دولت ساز" به شکست تلاش چند ماهه خود در انحراف افکار عمومی جامعه اعتراف و اذعان نمودند.



 

ابراهیم نبوی طنزپرداز شبکه‌های ضد انقلاب و از حامیان سرسخت موسوی نیز در واکنش به این اعلام موجودیت جنبش سبز علوی ضمن اشاره به جمله میرحسین موسوی که گفته بود 13 آبان را سبزترین روز سال کنند این بار از طنزپردازی دست برداشته مقاله‌ای سیاسی نگاشته است و از سبزهای ضد نظام ملتمسانه خواهش کرده در مراسم انحرافی 13 آبان حضور گسترده‌ای داشته باشند ولی در دقایق آغازین شنیدن این خبر در مطلبی طنزآلود اقدام به تمسخر جنبش سبز علوی نموده بود.
در عین حال گروهک نهضت آزادی نیز در موضع‌گیری منفعلانه به درج این جمله بسنده کرد کودتاچیان در اوج عجز خود را همرنگ سبزها می‌کنند.
خبرنامه گویا از دیگر حامیان گروه‌های ضد انقلاب نیز در خبری اعلام کرد: جنبش سبز علوی با انتقاد از میرحسین اعلام موجودیت کرد.
برخی سایت‌های خبر و وبلاگ‌ها نیز پس از شنیدن این خبر با سراسیمگی فراوان شروع به فحاشی نمودند و در کنار آنها چند رسانه دیگر نیز با طنزپردازی اقدام تخریبی علیه این جنبش را آغاز نمودند. و برخی دیگر اعلام کردند مشغول تهیه شعارهایی علیه جنبش سبز علوی هستند.
در عین حال مجلس؟ سازگار را عنصر شناخته شده سیا و تحلیلگر صدای آمریکا در واکنش به اعلام موجودیت جنبش سبز علوی این کار را نشان دهنده استیصال نظام اسلامی عنوان کرد و از هواداران موسوی خواست هوشیاری خود را حفظ کنند چون هیچ چیز قابل پیش‌بینی نیست.
شبکه سبز آزاد نیز در خصوص خطر چیزی به نام جنبش سبز علوی هشدار داد برخی از پایگاه‌های خبری و شبکه‌های اینترنتی نیز به تحلیل سخنان سردار نقدی مبنی بر ایستادگی جنبش سبز علوی در مقابل جنبش سبز اموی پرداختند.
برخی دیگر از شبکه‌های مجازی نیز در تحلیل‌های موجودیت آینده و جنبش سبز علوی را شبیه به عدالت و مهرورزی احمدی‌نژاد مقایسه نمودند.
در کنار رسانه‌ها و روزنامه‌ها، سایت‌های خبری و وبلاگهای مختلف نشریات و سایت‌های تخصصی و اقتصادی مختلفی مانند دنیای اقتصاد، خبر خودرو باشگاه جوانان نیز به پوشش این خبر پرداختند.
شبکه بی‌بی‌سی فارسی، CNN و VOA به عنوان رسانه‌های اصلی حامی میرحسین موسوی با نقل این خبر این طور تفسیر کردند که احتمالا در راه‌پیمائی‌ها و تجمعات آینده عده دیگر هم با نماد سبز حضور خواهند داشت.
سایت روز آنلاین اعلام موجودیت جنبشی مجهول‌الهویه را به عنوان تیتر خبری خود انتخاب کرد و این کار را موازی‌سازی در برابر راه سبز امید نامید.
نویسندگان این شبکه تاکید دارند این جنبش شناسنامه‌دار نیست و سابقه‌ای ندارد و اساساً‌ هر سبزی جنبش سبز نیست.
شبکه دویچه‌وله آلمان در خبری جنبش سبز علوی را در برابر جنبش سبز اعتراضی نام‌گذاری کرد و با ارائه تحلیل‌هایی به بررسی چگونگی ورود رنگ سبز به اعتراضات داخلی ایران پرداخت. این شبکه در این تحلیل اظهارنظرهایی از عبدالرضا تاجیک دبیر سیاسی روزنامه شرق و میترا شجاعی تحلیلگر خود را منتشر نموده است.
در عین حال در شبکه‌های داخلی و موافق نظام نیز زمزمه‌هایی در خصوص انتقاد از تاخیر در انجام این کار و احتمال نامگذاری‌های مشابه با موضوع جنبش سبز خبر داده‌اند.
پایگاه‌های خبری و وبلاگ‌هایی نظیر 7 تیر، ایرانیان، خانه سبز، انجمن هواداران جنبش سبز ایران، جرس، موج سبز، خرداد، سلام، پیک نت، پیک روز میرحسین دات نت و توتیر این عمل را ضعف نظام و حل شدن در جنبش سبز میرحسین موسوی تعبیر کرد.
برخی دیگر از شبکه‌ها و پایگاه‌های خبر نیز برای دلداری حامیان موسوی در عکس‌العمل عجولانه خبر از تاسیس شبکه تلویزیونی راه سبز داده و ضمن اعلام شماره حساب جهت کمک مالی توضیحاتی در خصوص آغاز بکار آزمایشی این تلویزیون اینترنتی در نوروز 89 ارائه دادند. در همین حال پایگاه‌های خبر جهان نیوز، نوراندیس، آینده، تبیان، برنا، سحرنیوز، عصر ایران، ایران دیپلماسی، خانه سبز، ایران دات کام، سیمرغ، خدمت، رجا، راه رجا، سحر، دولت ؟؟، سه خط، آرمان دیلی، SNN، ابتکار، شفاف و ... نیز با پوشش خبری در این خصوص تحلیل‌های متفاومتی از جنبش سبز علوی ارائه کردند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد