بازتاب انتخاب

حامی دکتر احمدی نژاد بازتاب اخبار بازتاب روز بازتاب جدید

بازتاب انتخاب

حامی دکتر احمدی نژاد بازتاب اخبار بازتاب روز بازتاب جدید

خبر بازتاب احمدی نژاد - اصلاحات نیازمند پالایش است

عضو شورای مرکزی اعتماد ملی:
خبر بازتاب احمدی نژاداصلاحات نیازمند پالایش است

عضو شورای مرکزی اعتماد ملی گفت: احزاب اصلاح طلب با آسیب شناسی سیاست های گذشته و ارزیابی از وضعیت موجود جامعه و همچنین پالایش نیروها با رویکرد تعقل گرایی و اعتدال گرایی می توانند اصلاحات را دوباره بازسازی کنند.به گزارش اصول‏نیوز، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با اشاره به آسیب شناسی در جبهه اصلاحات اظهار داشت: معتقدم که احزاب اصلاح طلب با آسیب شناسی سیاست های گذشته و ارزیابی از وضعیت موجود جامعه و همچنین پالایش نیروها با رویکرد تعقل گرایی و اعتدال گرایی می توانند اصلاحات را دوباره بازسازی کنند. 

وی با تأکید بر این که لزوم یک جبهه اصلاحات جدید مستلزم حذف گروه های تندرو است، اذعان داشت: برای این که جبهه اصلاحات از قالب گذشته خارج شود و یک گام مثبت به جلو بردارد قطعاً لازم است که با طرد گروه های تندرو،پالایشی با رویکرد تعقل گرایی به وجود بیاورند.
عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی گفت: معتقدم در جبهه اصلاحات مهمترین مسئله ای که باید به آن توجه شود بررسی میدانی نقاط ضعف و قوت جبهه اصلاحات است مخصوصا این که پس از انتخابات این امر ضروری تر است.
وی در خصوص نقش سران اصلاحات در این مورد تاکید کرد: جبهه اصلاحات جبهه ای منسجم نیست که در یک فرایند متحد تصمیم گیری کند لذا به دلیل گستردگی جبهه نیاز است تا سران اصلاحات برای آسیب شناسی جبهه دست به کار شوند کما اینکه طرح هایی دراین خصوص مطرح شده است.
سیدمحمد حائری با تاکید بر اینکه طرح وحدت ملی و آشتی ملی لازم و ملزوم یکدیگرند افزود: طرح وحدت ملی و آشتی ملی شرط لازم و کافی هستند لذا اجرا شدن این طرح ها موجب رفع سوتفاهمات می شود بویژه اینکه اگر از سوی اصولگرایان باشد ما اصلاح طلبان از آن استقبال می کنیم.
عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی خاطرنشان کرد:شکل گیری جبهه جدید در اصلاحات را مثبت ارزیابی می کنیم چرا که حضور معتدلین باعث می شود تا برنامه ها و استراتژی های اصلاحات رنگ احساسی و تندروی به خود نگیرند.
وی در خصوص طرح قائم مقام حزب اعتماد ملی مبنی بر تشکیل نهادهای مردمی اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: از محتوای تشکیل نهادهای مردمی از سوی عضو ارشد حزب متبوع اطلاعی ندارم اما اگر این طرح در مسیر آشتی ملی باشد استقبال می کنیم.
عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی گفت: بدون تردید در جبهه اصلاحات عمده کسانی که به عنوان اصلاح طلب مطرح هستند اصولا به مبانی نظام معتقدند و اگر نوای مخالفی شنیده می شود منتسب به جبهه اصلاحات نیست لذا جبهه اصلاحات مخالف شعارهای انحرافی است.
وی در خصوص آخرین وضعیت حزب اعتماد ملی گفت: حزب اعتماد ملی یک حزب قانونی و مقید به نظام و اسلام است و لذا در حال حاضر مشغول پیگیری رفع پلمپ حزب و همچنین روزنامه اعتماد ملی هستیم.
وی همچنین با تاکید بر لزوم تفسیر فرهنگ انتخاباتی اظهار داشت: فرهنگ انتخاباتی ما نشات گرفته از مقررات انتخاباتی ماست این دور از انتخابات باعث شد که فرهنگ انتخاباتی با چالش عمیقی روبرو شود لذا تغییرات هم در فرهنگ انتخاباتی و هم در بخشی ازقانون انتخابات باید لحاظ شود.
سید محمد حائری در بخش دیگری از گفتگو با محور قرار دادن وحدت ملی و منافع ملی در جامعه خاطرنشان کرد: وحدت ملی و همچنین حفظ منافع ملی یکی از رویکردهایی است که پس از انتخابات نیاز به بازنگری دارد از این رو  علاوه بر آن به رویکردهای دیگر جامعه از جمله سیاسی،فرهنگی،اجتماعی ومذهبی نیز باید توجه کرد.
وی در ادامه گفت:در جامعه گروه هایی به دنبال ایجاد انشقاق هستند از این رو بایستی هر کسی در هر جناحی مادامی که ندای نفاق و عدم اتحاد را سر می دهند طرد شوند چرا که اساساً نظام ما براساس وحدت ملی بنا شده لذا هرکس در هر جبهه ای اتحاد ملت را به چالش بکشاند مخالف نطام  است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد